poniedziałek, 19 stycznia 2015

Aerograf, a zdrowie i nasze drogi oddechowe

Po ostatnich dwóch sesjach jakie spędziłem z aerografem malując smoka oraz kaszlu jaki mnie potem męczył przez cały dzień postanowiłem w końcu zmądrzeć i wydać ostatnie pieniądze na ochronę swych górnych dróg oddechowych. 
Pomijając farby akrylowe, które są rozpylane przez areo w trakcie malowania, lakiery oraz inne media mniej lub bardziej chemiczne, które trafiały do mego organizmu w trakcie prac z aero i potem wywoływały kaszel wybór mój padł na maskę lakierniczą firmy Milla wraz z filtrami w klasie A1, B1, E1, K1 czyli: 
- A: przeciw organicznym płynom i parom z punktem wrzenia ponad 65 °C 
- B: przeciw nieorganicznym płynom i parom 
- E: przeciw stężonej siarce i innym substancjom płynom i parom 
- K: przeciw nieorganicznym i organicznym substancjom, amoniak 
- 1: Stężenie gazów – małe z ograniczonym zastosowaniem do 0,1% objętości zanieczyszczeń w powietrzu.


Wygodnie w niej nie jest (nie mówiąc, że człowiek wygląda jakby metę gotował), ale zdrowie ważniejsze i polecam każdemu, który bawi się natryskowym malowaniem figurek o przemyślenie i zakup maski chroniącej górne drogi oddechowe


.

4 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Agata Markowskasobota, marca 16, 2019

    Bardzo fajnym rozwiązaniem do zastosowań domowych jest również nawilżacz powietrza https://duka.com/pl/agd/nawilzacze-powietrza który pozwala nam i wszystkim osobom w pomieszczaniu swobodnie oddychać. Oczywiście stosując różnego rodzaju olejki nadaje się on do stosowania w aromaterapii.

    OdpowiedzUsuń
  3. W sumie ja nie mam takich masek gdyż ich nie potrzebuję, ale jeśli pojawia się brzydki zapach w domu to mam na to rozwiązanie. Jest to neutralizator zapachu https://neutralizatoryzapachu.pl/ który szybko i skutecznie niweluje brzydką woń.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja również jestem zdania, że powietrze to najważniejsza rzecz dla naszego zdrowia. Dlatego bez wahania kupiłam sobie oczyszczacz powietrza https://zdrovi.pl/kategoria/oczyszczacze-powietrza/ i jestem pewna, że to był bardzo dobry wybór.

    OdpowiedzUsuń