poniedziałek, 17 lutego 2014

Poradnik - jak pomalować przykładowego krasnoluda z obslugi dziala

Tak jak widać na zdjęciu poniżej wybór mój padł na tego łysola. Postaram się wam przedstawić w kolejnych krokach jak z takiej szarej figurki uzyskać krasia, który się nie powstydzi wystawienia go do bitwy na waszym stole.


Pierwszym etapem jak zwykle jest pokrycie figurki farbą podkładową. Kraś został pokryty szarym podkładem, który wg mnie jest najbardziej uniwersalną bazą wyjściową. Gdy nasz podkład wyschnie i nabierze mocy rozpoczynamy prace nad naszym krasiem. Zacznijmy od głowy i rąk naszego dzielonego brodacza. Pokrywamy je kolorem Bugman's glow, a następnie po jej wyschnięciu cieniem Rekland Fleshade, który swoje musi odstać i wyschnąć (szczególnie w zagłębieniach).



Pora na pierwsze rozjaśnienie naszej głowy i rąk. Do tego celu użyłem farby Cadian Fleshstone, którą pokryłem całą głowę i ręce pozostawiając w zagłębieniach zaschniętą farbą shade użytą w poprzednim etapie.


Następnie wystające krawędzie i te najbardziej wg nas oświetlone pokryłem farbą Kislev Flesh.



 Następnie pomalowałem brodę naszej figurki. Stwierdziłem, że kolor brązu będzie tutaj najbardziej adekwatny. Brodę, brwi pokryłem kolorem Mournfang Brown.


Długo zastanawiałem się nad kolorem szat naszego operatora i decyzja ma padła na niebieski. Kolorem Macragge Blue pokryłem szatę i jej rękawy.


Następnie elementy skórzane szaty, buty i torba zostały pokryte ciemnym brązem - wybór mój padł na kolor Dryad Bark jako najbardziej adekwatny do tego zadania.


Ostatnim elementem szaty jaki pomalujemy przed jej cieniowaniem farbkami typu shade był jej kołnierz. Kolorem Daemonette Hide pokryłem przedmiotowy kołnierz szaty.


Pora na pomalowanie naszych elementów metalowych oraz złotych na naszym krasiu. Kolczugę oraz kulę armatnią pokryłem kolorem Leadbelcher, a elementy złote tj. łańcuch kolorem Balthasar Gold.



Pora na cieniowanie naszej figurki. Kolorem Agrax Earthsade brodę oraz elementy skórzane i złote, a kolorem Nuln Oil naszą kolczugę oraz kulę armatnią.


Gdy nasze cienie dobrze wyschną bierzemy się za rozjaśnienie brody naszego krasia. Do tego celu użyłem farbę Skrag Brown i pokryłem nią krawędzie naszej brody oraz wypukłe jej elementy. Gdy zaschła rozjaśniłem farbę Skrag Brown w stosunkach 2 do 1 z kolorem białym White Scar i wykonałem ostateczne rozświetlenie.


Pora na pomalowanie naszych butów oraz elementów skórzanych przy szacie. Buty pokryłem farbą Skavenblight Dinge, a elementy skórzane kolorem Doombull Brown (tak jak i w poprzednich etapach pozostawiłem zaschniętą farbę shade w zagłębieniach)



Farbą Runefang Steel pomalowałem ćwieki oraz zamknięcie torby przy pasie naszego krasnoluda.


Farbą Ironbreaker rozjąśniłem oczka kolczugi, a farbą Gehenna's Gold elementy złotego naszyjnika.



Farbą Skrag Brown rozjaśniłem krawędzie torby oraz krawędzie elementów skórzanych szaty krasnoluda.


Kolorem Slaanesh Grey rozjaśniłem krawędzie kołnierza.


Następnym etapem prac było pomalowanie szaty na kolor niebieski. Kolorem Teclis Blue pokryłem niebieskie elementy szaty (pozostawiając cień w zagłębieniach), a kolorem Lothern Blue rozjaśniłem jej krawędzie i elementy najbardziej wg mnie wystające, rozciągnięte i oświetlone.



Finalnym etapem było pomalowanie krawędzi naszyjnika kolorem Auric Armor Gold oraz przygotowanie podstawki i umieszczenie na niej naszej figurki. Całość na tle działa prezentuję się następująco:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz